VAMEX scoort een ruime 8 op klanttevredenheid

14 februari, 2017

VAMEX scoort een ruime 8 op klanttevredenheid

14-02-2017 - Op de examenlocaties krijgt VAMEX vrijwel dagelijks een compliment van een kandidaat over de kwaliteit van dienstverlening. Dat is bijzonder positief en motiveert om elke dag te proberen het nog beter te doen. Maar hoe tevreden kandidaten nu exact zijn, wilde VAMEX toch graag beter in kaart brengen om zo nog gerichter te kunnen zien waar de organisatie en medewerkers nog kunnen verbeteren.

Sinds begin dit jaar vraagt VAMEX via online enquêtes kandidaten onder andere rapportcijfers te geven voor de verschillende onderdelen van de dienstverlening. Ongeveer 30% van alle kandidaten vult de online enquêtes in. Inmiddels zijn zo enkele duizenden enquêtes verwerkt. Dat is ruim voldoende om een representatief beeld te krijgen over hoe er geoordeeld wordt over de verschillende kwaliteitsaspecten.

Niet geheel onbegrijpelijk is dat geslaagde kandidaten sneller reageren op een enquêteverzoek en ook positiever oordelen over de dienstverlening. Zelfs de ligging van de examenlocatie en de parkeergelegenheid krijgen een hoger cijfer onder geslaagden dan onder de gezakten. De gemiddelde rapportcijfers zijn dan ook gecorrigeerd voor dit soort effecten.

In onderstaand overzicht zijn de algemene resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek uitgedrukt in rapportcijfers opgenomen. Een gemiddeld rapportcijfer van 8,2 is een bevestiging voor de waardering die klanten hebben voor het streven naar een snelle, toegankelijke, betaalbare en persoonlijke dienstverlening.

 

Klanttevredenheidsonderzoek  
Inschrijven 8,5
Website 8,0
Prijs 7,4
Examenlocatie 8,2
Medewerkers 8,4
Examensysteem 7,8
Vaarbewijs afgifte 9,1
Totaal/gemiddeld 8,2

Publicatie: oktober 2016 

Background