Allianz partner Watersportverbond en WK Zeilen

Verzekeraar tekent voor minimaal acht jaar

27 januari 2021

Allianz Benelux en het Watersportverbond zijn een partnership overeengekomen voor 8 jaar. Allianz ondersteunt hiermee het Watersportverbond in haar missie Nederlanders veilig, succesvol en met plezier het water op te laten gaan, nu en in de toekomst. Daarnaast is Allianz hoofdsponsor geworden van het Jeugd WK 2022 en het WK Zeilen 2023 in Den Haag, en de jaarlijkse Allianz Regatta, voorheen Medemblik Regatta. De evenementen zijn ook de reden dat TIG Sports partner is in de overeenkomst. Het brede partnership in de watersport sluit aan bij het doel van  Allianz - ‘We secure your future’. Het is tevens een aanvulling op het wereldwijde partnership van Allianz met de Olympische en Paralympische Spelen.

vlnr: Arno van Gerven (directeur Watersportverbond), Sjoerd Laarberg (CEO Allianz Nederland), Niels Markensteijn (Managing Partner TIG Sports)
vlnr: Arno van Gerven (directeur Watersportverbond), Sjoerd Laarberg (CEO Allianz Nederland), Niels Markensteijn (Managing Partner TIG Sports)

Olympische & Paralympische Partnerschap

Allianz ondersteunt het Internationale Paralympische Comité al sinds 2006 en lanceerde op 11 januari 2021 het wereldwijde partnership van de Olympische en Paralympische Spelen voor de periode 2021-2028. Ook hiermee wil  Allianz aan de hand van de Olympische en Paralympische visie via de sport werken aan een betere en inclusieve wereld.

 
Allianz en het Watersportverbond, een goede match

Het Watersportverbond zorgt er met 400 verenigingen voor dat Nederlanders een leven lang met plezier, succes en veilig kunnen genieten op het water. De Nederlandse topzeilers domineren al enkele jaren de wereldtop. Met het partnership willen Allianz en het Watersportverbond met vertrouwen en toewijding verder bouwen aan de toekomst van de watersport in Nederland. Dat betekent bouwen aan het plezier van huidige en nieuwe sporters op het water, aan de innovatie van de sport en het toegankelijk, schoon en veilig houden van de Nederlandse wateren.


The Future is Water

De synergie tussen de drie partners met betrekking tot bovenstaande doelstellingen komt tot uitdrukking met het motto van het partnership: ‘The Future is Water’. Het Watersportverbond, Allianz en TIG Sports geloven in de kracht van water en in de kracht van sport en bundelen de krachten richting de toekomst. Topsport, breedtesport, events, educatie, duurzaamheid en innovatie zijn de belangrijkste thema’s.

Sjoerd Laarberg, CEO Allianz Netherlands: “Wij kijken met plezier uit naar de samenwerking met het Watersportverbond en TIG Sports. Hun ambitie om watersport toegankelijk te maken voor iedereen, in schoon water past uitstekend bij ons streven om bij te dragen aan een zorgeloze en duurzame toekomst. Niet alleen voor onze klanten, medewerkers en business-partners, maar ook voor iedereen die de watersport een warm hart toedraagt, van jong tot oud en van jong talent tot topsporter.”

Arno van Gerven, directeur van het Watersportverbond: “Wij zijn ontzettend trots dat we in Allianz een partner van wereldformaat hebben gevonden die zich voor maar liefst acht jaar aan ons verbindt.  Een uitzonderlijk moment dat wat mij betreft de toekomst markeert. Samen met onze verenigingen kunnen wij onze ambities blijven nastreven. Dat betekent het beste zeilland blijven en de jeugd  inspireren met alles dat het water te bieden heeft. Zo willen wij een volgende generatie winnen voor onze sport en onze verenigingen in het bijzonder. Met unieke watersport evenementen willen wij Nederland verrassen en veroveren. Kortom: wij kijken er naar uit om samen met Allianz verder te bouwen aan de eerste zomersport van Nederland.”

Voorzitter van het Watersportverbond Ernst Jan Broer en bestuurslid marketing en sponsoring Frank van den Wall Bake onthulden vlak voor de officiële persconferentie op 27 januari, vanuit Rotterdam, de nieuwe hoofdsponsor richting verenigingen.

De partners van het Watersportverbond